Søg job som handicaphjælper
Flere borgere søger for tiden efter ny hjælper.
Information om ansøgning om job som hjælper
I den digitale selvbetjeningsløsning kan afkrydses hvilken type ansættelse, du søger.
Til slut i selvbetjeningsløsningen modtager du en kvittering på, at Aarhus Kommune har modtaget dine oplysninger.
Kontakt os gerne, hvis du ikke modtager kvittering eller i øvrigt oplever problemer med at ansøge.
Du kan søge:
-
Fastansættelse - du bliver ansat hos en BPA-borger og vil indgå i en fast arbejdsplan.
-
Ferievikar – du afløser en fastansat handicaphjælper i vedkommendes planlagte ferie.
- Tilkaldevikar – du bliver kontaktet af en BPA-borger, hvis vedkommende akut mangler en afløser. Vær opmærksom på, hvis du søger job som tilkaldevikar, at du skal kunne tage vagter med kort varsel. Som tilkaldevikar opbygges der hurtigt en netværk som ofte kan føre til efterfølgende fastansættelse.
Som studerende er arbejdet som tilkaldevikar særligt attraktivt.
Hvis du søger job som tilkaldevikar, skal du vedhæfte din private straffeattest i ansøgningsforløbet. Det kan være en fordel at hente straffeattesten inden, du starter dit ansøgningsforløb.
Du kan bestille din private straffeattest via selvbetjening nederst her på siden. Du modtager typisk straffeattesten i din digitale postkasse inden få timer – der kan dog kan gå op til fem hverdage, før den lander i din digitale postkasse.
FÅ SVAR PÅ DE MEST ALMINDELIGE SPØRGSMÅL
Du skal være fyldt 18 år for at arbejde som handicaphjælper, derudover er der ingen specifikke krav. Den enkelte BPA-borger, som ansætter dig har sine egne krav og ønsker til en fremtidig handicaphjælper. Derfor anbefales det, at du skriver en fyldestgørende tekst om dig som person i den digitale ansøgning, dermed kan din eventuelle fremtidige arbejdsgiver danne sig det bedst mulige indtryk af dig.
BPA Aarhus formidler, med dit samtykke i den digitale ansøgning, dine oplysninger direkte til BPA-borgeren.
Du har ret til at få ændret dine oplysninger i den digitale ansøgning, ligesom du har ret til, at få fjernet din ansøgning når du vil - tag blot til kontakt os.
Eventuelle oplysninger om cpr-nummer i fremsendte, vil blive anonymiseret og i øvrigt tilpasset gældende GDPR-lovgivning inden ansøgning, med dit samtykke, sendes til BPA-borger.
En handicaphjælpers arbejde omfatter alle opgaver og gøremål, borgeren selv ville have udført, hvis borgeren selv kunne. Det betyder, at jobbet varierer meget fra borger til borger. Borgernes behov for hjælp er meget forskellige. Nogle kan meget selv, mens andre skal have hjælp til det meste.
Alle borgerne har et fysisk handicap; men er i øvrigt velfungerende og i stand til at udfylde arbejdsgiverrollen for staben af hjælpere.
Borgeren har det fulde ansvar som arbejdsgiver, herunder instruktion og oplæring af hjælperne, tilrettelæggelse af arbejdsplaner og fordeling af opgaverne.
Alle hjælperjob indeholder i større eller mindre grad personlig pleje, hjælp til toiletbesøg, bad og påklædning, husligt arbejde, ledsagelse og under alle omstændigheder i et tæt samarbejde med borgeren i dennes hverdag.
Det er BPA-borgeren som er din arbejdsgiver.
Du optjener løn for en kalendermåned, lønnen udbetales via NemKonto den 16. i måneden efter. Du kan se præcise datoer under Afleveringsfrister og udbetaling
Det er Aarhus kommune, der udbetaler din løn efter indberetning fra fra den BPA-borger du er ansat hos.
Har du spørgsmål angående den udbetalte løn skal du kontakte BPA-borgeren som du har arbejdet hos eller BPA-lønadministrationen, se kontaktoplysninger
Som udgangspunkt er din ansøgning aktiv i tre måneder fra den dato du ønsker at starte. Hvis du søger job i en begrænset periode indenfor tre måneder, sletter vi din ansøgning, når den angivne periode slutter. Ved samtykke til SMS-opfølgning i den digitale ansøgning bliver du kontaktet, hvis der er behov for fornyelse af din ansøgning. Du har altid mulighed for at få fjernet din ansøgning, ved henvendelse til BPA Aarhus. Du skal selv annullere din ansøgning, hvis du ikke længere søger arbejde. Kontakt os via digital post eller telefon.
Privat straffeattest
Der er forskellige typer af straffeattester beregnet til hver sit formål
Du kan bestille en privat straffeattest på flere måder:
- Selvbetjening: Straffeattesten kan bestilles digitalt ved hjælp af selvbetjeningen. For at bestille og modtage straffeattesten digitalt, skal du have Digital Post.
- Digital Post: Er du fritaget for Digital Post, men har MitID, kan du bestille din straffeattest via Digital Post. Straffeattesten bliver sendt til din folkeregisteradresse.
- Blanket: Har du ikke MitID, kan du bestille en trykt attest ved at udfylde en blanket, som du finder på politiets hjemmeside.
- Personligt fremmøde. Du kan også bestille din private straffeattest ved personlig henvendelse på en politistation inden for almindelig åbningstid. Du skal medbringe ID, der indeholder billede og fødselsdato.
Ekspeditionstiden vil være længere, hvis du henter straffeattesten på en politistation eller skal have den sendt til din folkeregisteradresse.
Du kan godt bestille din straffeattest digitalt, når du bor i udlandet, hvis du har MitID.
Du skal dog være opmærksom på, om din digitale postkasse stadig er sat op til at modtage digital post fra politiet, når du er i udlandet. Hvis ikke, kan du skrive til politiet via sikker post.
Der skal altid indhentes samtykke fra pågældende person før udstedelse af den offentlige straffeattest. Når der er givet samtykke, bliver straffeattesten sendt direkte til bestiller.
Du kan ikke selv som privat person få din straffeattest til offentlig brug. Ligesom med den private straffeattest, er det gratis at få en straffeattest til offentlig brug.
Har du problemer med at hente din straffeattest digitalt, eller har du spørgsmål til din straffeattest, kan du kontakte Registre og Jura i Politiets Administrative Center.
Skrevet af politiet
Relaterede sider
Kontakt
BPA Aarhus
Grøndalsvej 1 B
8260 Viby J
Telefon: 87 13 40 60
Telefontider:
Mandag 9-14
Tirsdag 9-14
Torsdag 9-12
Fredag 9-14
Åbent for personligt fremmøde efter forudgående aftale:
Mandag, tirsdag og fredag kl. 9-14